Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Genderové aspekty hraní počítačových her
Fousek Krobová, Tereza ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Fárová, Nina (oponent) ; Černohorská, Vanda (oponent)
Tato disertační práce se věnuje různým genderovým aspektům hraní počítačových her. Všímá si tak, jak jsou genderové stereotypy spojeny s oblastí produkce, obsahu i s hráči a hráčkami samotnými. V tomto smyslu tak ukazuje, že hry jsou stále vytvářeny především homogenními mužskými týmy s cílem zaujmout mužské hráče, obsahují především mužské postavy, přičemž ty ženské jsou vytvářeny s tím, aby byly pro tyto ideální mužské hráče atraktivní. Primárním cílem této práce je ovšem popsat různé způsoby a intenzity vztahu s avatarem, tedy hratelnou postavou ve hře. Analytická část se tak skládá ze dvou ilustrativních případových studií, jedna se týká heterosexuálních hráček, druhá heterosexuálních hráčů. Základní premisou je fakt, že hráč "hraje gender" - tedy ho performuje podobně jako v sociální realitě. Toto performování ale není jen rekonstrukcí a potvrzováním zdánlivě stabilních genderových identit, ale naopak jejich dekonstruováním (tedy "hraní si s genderem"). Práce si v tomto smyslu všímá především situací, kdy mají hráč a avatar odlišný gender a heterosexuální hráč se tedy s avatarem identifikuje, ale zároveň ho i objektifikuje. Tato disertační práce má zdůraznit jedinečnost prožitku, který je sice omezen a "rámcován" základním a často homogenním a stereotypním textem, ale jinak je výrazně...
Vizualita performativity genderu ve filmech Xaviera Dolana
Vlach, Martin ; Baslarová, Iva (vedoucí práce) ; Kolářová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl prozkoumat, jakým způsobem je ve filmech Xaviera Dolana zobrazena performativita genderu. Teoretická část práce se nejprve věnuje definici a teoretickému zakotvení performativity genderu z pohledu několika autorů, především Judith Butler. Tato část práce podrobněji představí koncepty performativity genderu, které budou nutné k analýze zkoumaných filmů. Teoretická část dále představuje queer teorie a na ni navazující kapitolu věnovanou queer filmu, pod který by Dolanova tvorba spadala. Do teoretické části je také zahrnuta kapitola věnovaná pojmu mise-en-scène. Metodologická část uvede metodu sémiotické analýzy a představí obsahy zkoumaných filmů. Analytická část práce představuje vlastní sémiotickou analýzu zkoumaných filmů. Cílem analytické části je zjistit, jakým způsobem Dolan ve svých filmech pracuje s performativitou genderu a jak je vizuálně zobrazována.
Sémioprostor Self v diskurzu webových stránek SuicideGirls.com a facebookové skupiny Suicide Girls Czech
Vávra, Jan ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
(abstrakt) Erotickou stranku SuicideGirls.com lze chapat v kontextu tzv. striptyzove kultury, jak sociolog Brian McNair v roce 2002 pojmenoval trend medialnich obsahů a formatů (napřiklad reality show) otevřeně artikulovat tema lidske sexuality. S obraznym i doslovnym odhalovanim sebe sama však dochazi k diskurzivni konstrukci intimity coby vyrazu praveho self. V medializovane nahotě se odhaluje nejen tělo, ale i osobnost, z reprezentace se stava sebeprezentace, jak Feona Attwood rozviji McNairovy teze slovy o sexualizaci kultury. SuicideGirls se prezentuji předevšim na soft-pornografickych fotografiich svou alternativni stylizaci, nejčastěji tetovanim a piercingem. Zatimco napřiklad představitelka feministicke kritiky Megan Jean Harlow (2009) pojima tyto stylotvorne prvky jako vyraz osobiteho jednani, podle Shoshany Magnet (2007) softpornograficky způsob jejich reprezentace redukuje jinakost SuicideGirls na pouhe ozvlaštněni standardni pornografie. Semioticka a psychoanalyticka interpretace vyrazovych prvků SuicideGirls.com se zaměřuje pravě na soft-pornografickou symbolizaci jimi vnimane jedinečnosti. Stranka funguje na principu placeneho přistupu, obsah vytvařeji na bazi "prosumption" samy jeji uživatelky. Koncepce stadia zrcadla Jacquese Lacana přibližuje principy identifikace subjektu s...
Gender blending a queer performativita ve videoklipech Lady Gaga
Sekyrová, Karolína ; Sloboda, Zdeněk (vedoucí práce) ; Martinová, Marta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tím, jak je ve videoklipech Lady Gaga zobrazována queer performativita a gender blending. Práce se snaží nalézt a analyzovat, pomocí sémiotické analýzy, tyto prvky a vysvětlit jejich význam. Práce vychází z teoretického vymezení genderu a z jeho dvou konstruktivistických konceptů: dělání genderu autorů Westové a Zimermanna a genderové performativity Judith Butlerové. Práce představuje koncept queer jako přenálepkování sexuálních menšin, ale také jako analytickou čočku dekonstruující normativní uspořádání společnosti. Autorka práce ve čtyřech videoklipech specifikovala konkrétní prvky směřující k gender blendingu a queer performativitě a došla k názoru, že Lady Gaga opakovaně porušuje genderové stereotypy, ve svých videoklipech používá prvky představující odlišné podoby sexuality, a tím narušuje převládající pohled na heteronormativní uspořádání společnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.